Dagen på Subway

Jag har precis kommit in genom dörren för dagens arbete. 
Chefen - Hur är det med Lizette då?!
Jag - Det är så bra det kan vara när man är singel på alla jävla hjärtans dag!
Chefen - Alltså jag förstår mig inte på er singeltjejer. Ni tycker synd om er själva en dag om året, men resten av de 364 dagarna då?! Det är ju synd om er då också!?
Jag - You son of a bitch...
 
Det kommer ett blombud med en stor bukett in i serveringen med blommor... åt min chef!
Chefen - Jaha ja.. Men vafan.. Det finns ju inget namn på kortet! Nej nu förväntar jag mig ett kort snart också!
Jag - "Jag ska bannemig ha MINST TRE blombuketter innan dagen är slutt" eller?
Chefen - JAJEMÄNSAN!
 
Chefen står och bakar bröd som redan har jäst (om du jobbar på Subway vet du vilket helvete det är).
Jag - Alltså, det där är ju typ omöjligt.
Chefen - Lizette, inget är omöjlligt här i livet, har du inte läst psykologi? Allt handlar om rätt tankesätt.
Jag - Påstå det hur mycket du vill. Men jag lovar att oavsett hur mycket av rätt tankesätt jag har så är det fortfarande omöjligt för mig att få en blombukett på Alla hjärtans dag.
Chefen - Sant.
 



Kom ihåg mig?