Dagens tårtvandring

Me and my partner in crime skulle göra stan osäker. Mitt på dagen. Just because we can. När det faller mig in att jag skulle köpa med mig en tårta från jobbet till mamsen. Gå runt på stan i timmar som tårtbud... challange accepted! Tårtan införde en ny relation mellan mig och främlingar såsom folk i kassan på Gina Tricot och McDonalds.
 
Vid provrummet på Gina Tricot
Tjej - Hur många plagg har du d?
Jag - Fem... plus en tårta då.
Tjej - Tror inte du behöver en lapp till det.
Jag - Är du säker? Tänk så glömmer jag den annars?
 
Kassan på McDonalds
Tjej - Vad får det lov att vara?
Jag - En beanburger meny med cola.. efterrätten har jag redan!
Tjej - Va?
*Slänger fram tårtkartongen*
Tjej - I see...
Jag - Jag vet, en meny på McDonalds är liksom inte nog för att måtta denna mage.
 
Sometimes, it's good to be me



Kom ihåg mig?