Military march

Jag kommer in genom dörren och kastar av mig skorna. Med ett grymtande och suckande faller jag till golvet, mina bara fötter för slitna för att lyfta denna tunga kropp som nu endast känns som en börda.
 
Med all kraft jag har börjar jag krypa in till sovrummet där slutet på kvällen väntar. Min kropp faller som en tegelsten ned i den mjuka himmelska bädden. Ett alarm går av. Det är dags för min sambo till kusin att gå till jobbet.
 
Jag tittar på klockan som visar en alldeles för sen siffra för mig, men en alldeles för tidig för henne. 06:30.
Jag somnar med ett leende på läpparna när jag hör hennes grymtande och suckande när hon sakta släpar sig upp ur sin himmelska bädd. Hennes kropp lika mycket till börda som min.
 
Grabbarna laddar upp inför kvällen. Obligatoriska hattande.
 
Och det gick snabbt utför för hela kompaniet...
 
...inklusive mig själv...
 
... och Helena (som hade lite problem med vinet. Bokstavligen)
 
Men bäst gick det nog för Trötter som inte kunde vänta på John Blund ens en gång.



Kom ihåg mig?